Pelastustoimen asiakaspalautteen mittaaminen
Tämä julkaisu kokoaa yhteen pelastustoimen asiakaspalautteen mittaamiseen liittyvän valmistelutyön, jota Hyvil on toteuttanut yhteistyössä hyvinvointialueiden, THL:n ja sisäministeriön kanssa. Väittämiä on pilotoitu neljällä hyvinvointialueella vuonna 2025. Julkaisu sisältää:
- Pelastustoimen palvelukohtaiset asiakaspalauteväittämät, jotka ovat valtakunnallisesti yhtenäisiä kaikille hyvinvointialueille.
- Kuvauksen pelastustoimen asiakaspalautteen mittaamisen menettelyistä, jotka on laadittu yhteensopivaksi hyvinvointialueiden muun asiakaspalautteen keruun menettelyjen kanssa.
Toimialakohtaiset yhtenäiset väittämät eivät estä hyvinvointialueita hyödyntämästä myös muita pelastustoimen palveluita koskevia mittareita. Kukin hyvinvointialue vastaa palautetiedon keruun järjestelmistä ja asiakapalautetiedon koonnista. Publication på svenska finns här